Friday, April 22, 2011

~ To Be The BeSt I CaN Be & LiVe Like ThE FullEsT ~

jam komputer menunjukkan 3.20 petang . otak terasa blurr sangat-sangat . time macam ni kalau kat rumah da konfem-konfem tengah tido..nasib baik kat ofis.
sambil mengodek godek laman web bes-bes, hati terasa nak buka iluvislam..
terpapar la segala tajuk-tajuk yang menarik.. dan ini tajuk pilihan saya..

.. 8 Aspek Kebahagiaan Hidup (^^,

Emosi
 Harus juga dijaga sama dengan diri kita kerana ianya memberi impak pada penyerapan ilmu , ketahanan fizikal dan elemen-elemen lain dalam hidup .

Fizikal
Penjagaan dari segi pemakanan , senaman dan pemantauan kesihatan amat penting .

Spiritual
Keyakinan kita kepada Tuhan dalam bersabar dan berusaha adalah kunci untuk berjaya dan akan mendapat ketenangan dan keabadian di dunia dan akhirat .

Intelektual
Tingkatkan kemahiran , berbual dengan orang yang hebat dan belajar daripada setiap pengalaman .

Kewangan
Hidup di dunia perlukan wang dan kita seharusnya kaya agar dapat membantu golongan muslim yang memerlukan .

Keluarga
Keseimbangan hidup harus meliputi keluarga .

Karier
Lakukan tugas dan amanah sehabis baik barulah berkat duit yang kita dapat .

Komuniti..
Hubungan baik dengan Allah , jiran-jiran dan rakan-rakan ...

p/s :  
If  "A"  U ArE Now &  B  Is WhErE U WaNt To Go , Then It Is JusT StRaiGt LiNe
DOnt Ask HoW tO Go TheRe BeCoZ tHe HoW WilL CoMe WhEn U KnOw WHerE u WaNt To bE ...

..
Ubah diri kita menjadi yang terbaik tiada ruginya ...
jadi , Yuk !  sama-sama kita praktikkan .


Tuesday, April 19, 2011

~~L0viNgC0upLe~~



pagi selasa yang indah arini jadi riuh dek sebabkan orang ramai yang datang ke pasar tani kat ampangan .
dengan jalan yang jem, buat diri agak tertekan sebab sume parking full.. sambil mata dan kepala bergerak serentak mencari parking tiba-tiba hati terasa bahagia sesangat sangat .. (^^, n bibir mula tersenyum leeeebar sesangat..hehe.. bukan ape, ada dua pasangan sejoli dan secocok sebaya dengan atuk dengan wan kat kampung jalan sambil pegang tangan..wahhhh sungguh romantiska...~~, :D :)  da tu lintas jalas pun atuk tu masih pegang tangan wan..hmm... sangat-sangat romantik.. harap biler da tua nanti macam ni la jugak(doa dalam hati)..amiiiin..
pesanan yang terakhir pada sesiapa kaum hawa yang muraaaah sangat hati sebab sudi baca entry ni dan pesanan wat diri ini..
p/s : Mulai sekarang bersihkan rahim anda dengan solat tahjjud,mengaji dan sebagainya sehingga rahim anda suci untuk didiami seorang mujahid islam..insyaallah..jangan di layan lelaki yang sebarangan..terus berdoa untuk jodoh terbaik.....sayangilah bakal zuriat yang akan di lahirkan dari rahim anda...INSYAALLAH..

There was an error in this gadget